Veelgestelde vragen

De boeking

Wanneer is mijn boeking definitief?

Op het moment dat je alle gegevens hebt doorgegeven en akkoord bent gegaan met de voorwaarden, beschouwt GOfun dit als een definitieve boeking.

GOfun gaat ervanuit dat je op de hoogte bent van de voorwaarden die van toepassing zijn op de geboekte reis. De boeking wordt zo spoedig mogelijk via mail bevestigd, deze dien je zelf te controleren op onjuistheden. Tevens ben je zelf verantwoordelijk voor het opgeven van de juiste adresgegevens. GOfun kan hier geen verantwoordelijkheid voor nemen.

Hoofdelijk aansprakelijk

De persoon welke de reisovereenkomst afsluit, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit de overeenkomst voortvloeien. Alle verkeer, zowel de betalingen als eventuele wijzigingen verlopen via de hoofdboeker. Informatie aan reizigers en/of derden kunnen wij niet verschaffen.

Tot wanneer kan ik de boeking kosteloos annuleren?

De boeking kan tot 72 uur na het maken van de boeking geannuleerd worden. Let op, dit kan alleen wanneer de boeking buiten 6 weken voor vertrek heeft plaatsgevonden. Reizen met vertrek binnen 6 weken voor vertrek zijn direct definitief. De hoofdboeker kan de reis via mijn.gofun.nl annuleren of telefonisch via onze medewerkers van het Contact Center op te nemen. Vermeld hierbij altijd het 7-cijferig reserveringsnummer.

Mijn GOfun

Via mijn.gofun.nl kun je inloggen met je 7-cijferig reserveringsnummer en je achternaam. Hier kun je gegevens aanpassen en alle details van de reis bekijken. Tevens kun je hier vanaf twee weken voor vertrek, mits de betaling voldaan is, de tickets en hotelvouchers downloaden.

Hoe kan ik een (deel)annulering doorgeven of een persoon bijboeken?

Een (deel)annulering en/of een persoon bijboeken kan alleen door de hoofdboeker aan ons worden doorgegeven. De hoofdboeker kan dit via chat, WhatsApp, telefonisch of per mail aan ons doorgeven. Medereizigers kunnen geen (deel)annulering en/of personen bijboeken. Zorg ervoor dat je het reserveringsnummer bij de hand hebt, dit zorgt voor een snelle en makkelijke afhandeling.

Hoe kan ik een wijziging doorgeven voor een naam of geboortedatum?

Een wijziging van een naam en/of geboortedatum kan worden doorgevoerd via mijn.gofun.nl. Met je 7-cijferig reserveringsnummer en achternaam bekijk je de reservering. Je reserveringsnummer vind je op de bevestiging/factuur die je per e-mail van ons hebt ontvangen.

Betaling

Moet ik een aanbetaling doen?

Ja zeker, na het maken van de boeking vragen wij je een aanbetaling te verrichten. Dit is 30% van het totaalbedrag exclusief afgesloten verzekeringen. De aanbetaling dient binnen 8 dagen na het maken van de reis bij ons binnen te zijn. Het restantbedrag dient 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn.

Bij het niet tijdig betalen van de reissom zijn wij genoodzaakt de boeking tegen kosten te annuleren, deze kosten inclusief de eventueel afgesloten verzekering dienen alsnog betaald te worden.

Valt je vakantie binnen 6 weken voor vertrek? Dan dien je het volledige bedrag in één keer te voldoen.

Indien je binnen 1 week voor vertrek een reis boekt, ben je verplicht om het volledige bedrag binnen 1 uur na het maken van de boeking te voldoen. Is dit niet het geval? Dan wordt de boeking geannuleerd.

Wij adviseren je om de betaling te allen tijde via mijn.gofun.nl te voldoen. Je kunt hier kiezen uit verschillende betalingsmogelijkheden. Wanneer je via deze manier betaalt wordt het bedrag direct in de boeking verwerkt.

Voor betalingen met een creditcard (Mastercard, Visa, American Express of Masterpass) of Paypal brengen wij extra kosten in rekening. De extra kosten bedragen een percentage over het te betalen bedrag per transactie.

  • Ideal: gratis
  • Mastercard: 1%
  • Visa: 1%
  • American Express: 2%
  • Belfius Direct Net: gratis
  • Giropay: gratis
  • Masterpass: 1%
  • Paypal: 1%
  • Mocht het niet mogelijk zijn om de betaling te verrichten via mijn GOfun, dan kun je de betaling per bank naar ons overschrijven. Let op, vermeld te allen tijde je reserveringsnummer en je kantnummer. Overschrijven kan met de onderstaande gegevens:

      T.N.V. GOfun Partyvakanties
      IBAN: NL 64 ABNA 0427 1155 31
      BIC/SWIFT: ABNANL2A

    Op reis

    Wordt er voor mij ook transfer geregeld vanaf het vliegveld naar mijn hotel/appartement en terug?

    GOfun biedt volledig verzorgde pakketreizen aan naar onze partybestemmingen. Dit betekent dat jouw reis inclusief vlucht, accommodatie en transfer is. Je kunt je op de luchthaven melden bij onze reisleiding die je staat op te wachten. Zij vertellen je in welke bus je kunt stappen en brengen je naar de accommodatie. 24 uur voor vertrek hangt in jouw accommodatie een lijst op het infobord van GOfun met het tijdstip waarop je wordt opgehaald voor je terugreis.

    Mijn vliegtijden zijn gewijzigd, mag dat?

    Vluchttijden kunnen inderdaad wijzigen. Soms in jouw voordeel en soms helaas niet. De vluchttijden en -routes van chartermaatschappijen worden, zoals ook op de boekingsbevestiging aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen. Zelfs na ontvangst van de vliegtickets of de reisdocumenten. Je ontvangt de reisbescheiden met de actuele vluchttijden ongeveer 15 dagen voor vertrek. Daarnaast kun je voor de actuele vluchttijden inloggen via www.mijn.gofun.nl. Vanaf de dag voor vertrek adviseren wij je de website van de luchthaven van vertrek of teletekst in de gaten te houden voor eventuele wijzigingen op het laatste moment.

    Kan ik online inchecken voor mijn vlucht?

    De meeste luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om online in te checken.

    Corendon (Dutch) Airlines

    Indien je met Corendon (Dutch) Airlines vliegt kun je vanaf 48 uur voor vertrek online inchecken en de boardingpasses printen. Online inchecken kan via Fly Corendon. Let op: Het is niet mogelijk om online in te checken voor vluchten met een tussenlanding. Tevens is het niet mogelijk om voor de terugreis online in te checken. Dit kan alleen bij de balie op de luchthaven.

    Transavia

    Bij Transavia kun je vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek online inchecken. Dit kan met je 7-cijferig reserveringsnummer van GOfun. Online inchecken kan via de website www.transavia.nl

    BH Airlines

    Bij BH Airlines is het niet mogelijk om online in te checken. Dit kan bij de desbetreffende balies op de luchthaven.

    Brussels Airlines

    Bij Brussels Airlines is het mogelijk om vanaf 24 uur voor vertrek online in te checken. Dit kan via de website van de luchtvaartmaatschappij. Je kunt hier inchecken met je 7-cijferig reserveringsnummer, deze staat op de factuur/bevestiging.

    Is ruimbagage bij de prijs inbegrepen?

    Kijk voor alle informatie over ruimbagage op onze pagina Bagage en reisdocumenen.

    Busreizen

    Busreis: Waar kunnen wij opstappen?

    De standaard opstapplaats is Maastricht, voor een kleine meerprijs (€10,- per persoon) kun je ervoor kiezen om op te stappen in Amsterdam, Houten, Zwolle of Eindhoven.

    Let op: Er wordt alleen vanaf de opstapplaats Zwolle gereden mits hier voldoende animo voor is. Mocht het niet zo zijn, dan word je gevraagd om van een andere opstapplaats gebruik te maken. Meer informatie over de busreizen vind je op onze pagina Busreizen informatie.

    Hoeveel bagage mag ik meenemen?

    In de bus mag een handtas van maximaal 5 kilo worden meegenomen. Onderin de bus mag één tas/koffer van 20 kilo worden meegenomen. Let op: Ruimbagage mag uit maximaal 1 stuk bestaan. Extra kilo’s of bagagestukken kunnen niet worden bijgekocht.

    Busreis: Mag ik eten en (alcoholische) dranken meenemen in de bus?

    Tijdens de gezellige busreis wil je natuurlijk wel iets te eten en te drinken mee hebben. Het is uiteraard toegestaan om voor eigen gebruik wat eten of drinken mee te nemen. Alcoholische dranken zijn echter niet toegestaan.

    Roken in de bus

    ANVR-organisatoren houden zich aan het wettelijke verbod op roken in de bus. Voor rokers is er gelegenheid om tijdens de stops te roken.

    ANVR Touringcarclassificatie

    ANVR-organisatoren van busreizen hebben afgesproken de belangrijkste kwaliteitsnormen van de touringcars standaard vast te leggen. Er is een onderscheid tussen Tourist Class, Comfort Class en Royal Class. Kijk voor specifieke verschillen op www.sktb.nl/classificaties/.

    De accommodatie

    Kunnen wij met een grote groep in een appartement?

    Op sommige bestemmingen bieden wij appartementen aan waar je met maximaal 8 personen in kunt verblijven. Echter zijn deze zeer geliefd en dan ook snel uitverkocht. Uiteraard kunnen we je altijd helpen om jouw reis en kamerindeling samen te stellen. Twijfel niet en vul het groepsformulier onder aan de pagina in. Dan gaat ons team op zoek naar een geschikte vakantie voor jou en je vrienden!

    Mocht je met een grote groep toch in meerdere appartementen verblijven, kunnen we de preferentie ’kamers naast elkaar’ voor jullie in de boeking verwerken. Een preferentie is een voorkeur en kan niet gegarandeerd worden door de accommodatie.

    Hoe werkt het met borg betalen?

    De meeste accommodaties vragen een borg bij aankomst. Indien wij hiervan op de hoogte zijn gesteld door de accommodatieverschaffer maken wij er melding van in onze accommodatiebeschrijving. De borg is te allen tijde een zaak tussen u en de accommodatieverschaffer. GOfun heeft hier geen enkele invloed op en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor meningsverschillen over de borg. Borg betekent dat je een bedrag bij het inchecken moet betalen als zekerheid voor het hotel dat je je kamer/appartement weer netjes achter laat. Je krijgt je borg in principe gewoon weer terug als je uitcheckt. Als echter blijkt dat er spullen missen of kapot zijn in je kamer/appartement, of als je ernstige overlast hebt veroorzaakt, mag de hotelier de borg inhouden. Deze beslissing is van de hotelier en daar hebben wij helaas geen invloed op. Op onze website staat bij de accommodatie info vermeld hoeveel de borg (circa) bedraagt. Het kan zijn dat de hotelier de hoogte van de borg heeft gewijzigd door bijvoorbeeld veel overlast, hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. Als wij dit van te voren weten informeren we je hier uiteraard over. De algemene regel is: als je de accommodatie netjes achter laat en geen overlast veroorzaakt, krijg je uiteraard je borg gewoon weer terug bij je vertrek en is er niets aan de hand.

    Zowel accommodatieverschaffers als GOfun hebben het recht om gasten die ernstige overlast veroorzaken, na waarschuwing, de toegang tot de accommodatie te ontzeggen of uit te sluiten van verdere deelname aan de reis. Gasten die voor overlast zorgen, hebben geen recht op restitutie van (een deel van) de reissom. Voor eventueel wangedrag en overlast die andere gasten veroorzaken kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld. Zie de GOfun voorwaarden voor de huisregels van de accommodatie.

    Wordt mijn kamer schoongemaakt?

    De accommodaties worden schoongemaakt, hoe vaak dit per week is, hangt af van de accommodatie waar je verblijft. Tevens is het zo, dat de normen op het gebied van schoonmaak in het buitenland kunnen afwijken.

    Mocht je problemen hebben met de schoonmaak of eventuele handdoeken die niet zijn verwisseld, dan dien je dit kenbaar te maken bij de receptie en/of reisleiding. Bij terugkomst kunnen wij hier niets meer aan doen.

    GOfun reisleiding

    Hoe weet ik wie mijn reisleid(st)er is?

    De reisleid(st)er staat je op te wachten op het vliegveld of bij de uitstapplaats van de busreis. Bij aankomst op bestemming ontmoet je dus direct je reisleiding! Op het infobord in je accommodatie staat ook vermeld wie je reisleiding is en wat de telefoonnummers zijn. Onze reisleiding is 24/7 bereikbaar. Nieuwsgierig naar jouw reisleiding? Je kunt op onze bestemmingspagina’s op Facebook alvast de teamfoto’s vinden (voorbeeld: GOfun Mallorca).

    Wat doet de reisleid(st)er voor mij?

    De reisleiding van GOfun is er om jouw vakantie onvergetelijk te maken! Ze zorgen dat je wordt opgevangen op het vliegveld of bij je uitstapplaats van de bus, ze geven je een infomeeting waarin alles wordt verteld over je bestemming en alles wat er te doen is, ze zijn er om samen met jou de vetste feesten en coolste activiteiten af te gaan en zijn er uiteraard als je een vraag of probleem hebt. Onze reisleiding zal er alles aan doen om je vakantie goed te laten verlopen. Als er iets is kun je dit ook te allen tijde met onze reisleiding overleggen. Verder gaan jullie er natuurlijk een groot feest van maken samen!

    Waar kan ik een partypakket, festivalpas of andere activiteiten boeken?

    De vetste feesten en activiteiten boek je uiteraard bij jouw GOfun reisleiding op bestemming! Zij weten precies wat je echt niet mag missen. Alle info over partypakketten vind je hier: http://www.underthesun.nl/. Je kunt je festivalpas aanschaffen op bestemming bij jouw GOfun reisleiding. Heb je al een partypakket geboekt en wil je nog activiteiten bijboeken? Schuif dan even aan bij het borreluurtje van de reisleiding en ze regelen het voor jou! Have fun!

    Na de reis

    Ik heb een klacht, wat nu?

    Mocht je op bestemming zijn en een klacht hebben, meld dit dan direct bij de receptie van de accommodatie en bij de GOfun reisleiding. Is dit niet mogelijk binnen 24 uur? Neem dan contact op met ons kantoor in Nederland. Klachten die niet op bestemming zijn gemeld en waar geen klachtenformulier voor is ingevuld, kunnen wij niet in behandeling nemen.

    Wordt jouw klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost? Dan is het van groot belang om ter plaatse een klachtenformulier in te vullen zodat je deze bij thuiskomt kenbaar kunt maken. De klacht met bijgevoegde motivatie kun je tot twee maanden na terugkomst, schriftelijk of per mail indienen. Ons e-mailadres is klantenservice@gofun.nl, het postadres is: Afdeling Clientenservice, postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp.

    Ik heb een klacht, wat nu?

    Mocht je op bestemming zijn en een klacht hebben, meld dit dan direct bij de receptie van de accommodatie en bij de GOfun reisleiding. Is dit niet mogelijk binnen 24 uur? Neem dan contact op met ons kantoor in Nederland. Klachten die niet op bestemming zijn gemeld en waar geen klachtenformulier voor is ingevuld, kunnen wij niet in behandeling nemen.

    Wordt jouw klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost? Dan is het van groot belang om ter plaatse een klachtenformulier in te vullen zodat je deze bij thuiskomt kenbaar kunt maken. De klacht met bijgevoegde motivatie kun je tot twee maanden na terugkomst, schriftelijk of per mail indienen. Ons e-mailadres is klantenservice@gofun.nl, het postadres is: Afdeling Clientenservice, postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp.

    Waar kan ik het schadeformulier van de verzekering vinden?

    Wanneer je tijdens je vakantie schade hebt opgelopen, kun je hiervoor contact opnemen met de verstrekker van jouw reis- en/of annuleringsverzekering.

    Heb je een reis- en/of annuleringsverzekering bij GOfun afgesloten, dan lopen deze via Unigarant. Het polisnummer bij Unigarant is het reserveringsnummer van GOfun.

    Je kunt het schadeformulier van de annuleringsverzekering hier downloaden.

    Het ingevulde schadeformulier van de annuleringsverzekering kun je mailen naar schade@corendon.nl.

    Je kunt het schadeformulier van de reisverzekering hier downloaden.

    Het ingevulde schadeformulier van de reisverzekering dien je op te sturen naar Unigarant.

    Better holidays

    Bij het samenstellen van onze reizen houden we rekening met mensen, milieu, natuur en cultuur, zodat de vakantie niet alleen voor jou bijzonder is, maar ook komende generaties kunnen genieten van aantrekkelijke bestemmingen.

    Of het nu gaat om vakanties waarbij je geniet van ongerepte natuur, de lokale cultuur beleeft, nieuwe mensen ontmoet of een heerlijk lokaal gerecht proeft; samen werken we aan vakanties die zorgen voor betere plekken en mooiere ervaringen. En daarmee leveren we een belangrijke bijdrage aan de duurzame ontwikkelingen op de bestemming. Voor jou als reiziger, maar ook voor de mensen die op de vakantiebestemming wonen.

    Bestrijding kindersekstoerisme

    Wij steunen actief de ANVR en ECPAT/Defence for children in de bestrijding van kindersekstoerisme in vakantielanden. Wij nodigen jou uit met ons alert te zijn en vermoedens van seksueel misbruik van kinderen te melden op >www.meldkindersekstoerisme.nl informatie is bij de reisleiding beschikbaar.