Veelgestelde vragen

Mijn boeking

Wanneer is mijn boeking definitief?

De boeking is definitief wanneer je op de rechterpagina naast de prijstabel op boek deze reis klikt. Vervolgens alle gegevens hebt ingevuld, de algemene voorwaarde hebt geaccepteerd en nogmaals op boek jouw vakantie hebt geklikt. Tot 72 uur na het maken van de boeking kan de reis kosteloos worden omgeboekt naar een andere accommodatie en/of bestemming.

Hoe kan ik een (deel)annulering doorgeven of een persoon bijboeken?

Een (deel) annulering en/of een persoon bijboeken kan alleen via de hoofdboeker aan ons worden doorgeven. De hoofdboeker kan dit via chat, telefonisch of per mail aan ons doorgeven. Medereizigers kunnen dan ook geen (deel)annulering en/of personen bijboeken. Zorg er in ieder geval voor dat het reserveringsnummer bekend is, dit zorgt voor een snelle en makkelijke afhandeling.

Hoe kan ik een wijziging doorgeven voor een naam of geboortedatum?

GOfun is een dochteronderneming van Corendon en daarom kun je gebruik maken van dit online domein, waar je jouw boeking kunt bekijken en wijzigingen kunt doorvoeren. Via mijn.corendon.nl kun je met je 7-cijferig reserveringsnummer en achternaam (voorvoegsel en achternaam aan elkaar: bijv. devries) jouw reservering bekijken. Je reserveringsnummer vind je op de bevestiging/factuur die je per e-mail van ons ontvangt/heeft ontvangen.

Een naam en/of geboortedatum verkeerd geschreven? Geen enkel probleem, dit kan ten alle tijden kosteloos worden aangepast via mijn.corendon.nl. Nadat je ingelogd bent kun je in de linker kolom klikken op ‘gegevens aanpassen.’ Dit kan gedaan worden voor alle vluchten welke worden uitgevoerd met Corendon Airlines, Corendon Dutch Airlines en de busreizen en voor alle personen boven de 15 jaar. Voor het telefonisch aanpassen van een naam en/of geboortedatum worden €25,- wijzigingskosten berekend.

Betaling

Hoe kan ik mijn reis betalen?

De betaling is altijd in twee delen, het eerste deel is de aanbetaling en is 30% van het Totaalbedrag, met daarbij de eventueel afgesloten verzekeringen. Voor het betalen van de aanbetaling heb je tot 10 dagen na het maken van de boeking de tijd. Voor het restantbedrag heb je tot 6 weken voor vertrek de tijd om het te betalen.

Bij het niet tijdig betalen van de reissom zijn wij genoodzaakt de boeking tegen kosten te annuleren, deze kosten inclusief de eventueel afgesloten verzekering dienen alsnog betaalt te worden.

Heb je al een reserveringsnummer? Betalen kan super handig via de volgende link: http://www.gofun.nl/PaymentForm.aspx .

Mocht jouw vakantie binnen 6 weken voor vertrek vallen? Dan dien je het volledige bedrag in een keer te voldoen.

Nadat jij de volledige reissom betaald hebt, ontvang je van ons ongeveer 10 dagen voor vertrek de vlucht- en hotelvouchers.

Vervoer

Vliegreis: Wordt er voor mij ook transfer geregeld vanaf het vliegveld naar mijn hotel en terug?

GOfun biedt volledig verzorgde pakketreizen aan naar onze partybestemmingen. Dit betekend dat jouw reis inclusief vlucht, accommodatie en transfer is. Je kunt je op de luchthaven melden bij onze reisleiding die je staat op te wachten. Zij vertellen je in welke bus je kunt stappen en brengen je naar de accommodatie. 1 dag voor vertrek hangt in jouw accommodatie een lijst in het infobord van GOfun hoe laat je weer wordt opgehaald voor je terugreis.

Kunnen wij ook vliegen naar Lloret de Mar, Blanes of Rimini?

Jammer genoeg kunnen wij aanstaande zomer geen vliegreizen aanbieden naar Rimini. Echter is het deze zomer wel mogelijk om te vliegen naar Gerona. Een vliegreis naar zowel Lloret als Blanes is dan ook zeker mogelijk!

Busreis: Waar kunnen wij opstappen?

De standaard opstapplaats is Maastricht, voor een kleine meerprijs (€10,- per persoon) kun je er voor kiezen om op te stappen in Amsterdam, Houten, Zwolle of Eindhoven.

Busreis: Mag ik eten en (alcoholische) dranken meenemen in de bus?

Tijdens een gezellige busreis wil je natuurlijk wel iets te eten en te drinken mee hebben. Het is uiteraard toegestaan om voor eigen gebruik wat eten of drinken mee te nemen. Alcoholische dranken zijn echter niet toegestaan.

Mijn vliegtijden zijn gewijzigd, mag dat?

Vluchttijden kunnen inderdaad wijzigen. Soms in jouw voordeel en soms helaas niet. De vluchttijden en -routes van chartermaatschappijen worden, zoals ook op jouw boekingsbevestiging wordt aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen. Zelfs na ontvangst van de vliegtickets of de reisdocumenten. Je ontvangt de reisbescheiden met de actuele vluchttijden ongeveer 15 dagen voor vertrek. Daarnaast kun je voor de actuele vluchttijden inloggen via www.corendon.nl/mijnboeking. Vanaf de dag voor vertrek adviseren wij je de website van de luchthaven van vertrek of teletekst in de gaten te houden voor eventuele wijzigingen op het laatste moment.

De accommodatie

Kunnen wij met een grote groep in een appartement?

Op sommige bestemmingen bieden wij appartementen aan waar je met maximaal 8 personen in kunt verblijven. Echter zijn deze zeer geliefd en dan ook snel uitverkocht. Uiteraard kunnen we je altijd helpen om jouw reis en kamerindeling samen te stellen. Twijfel niet en vul het groepsformulier onder aan de pagina in. Dan gaat ons team op zoek naar een geschikte vakantie voor jou en je vrienden!

Hoe werkt het met borg betalen?

De meeste accommodaties vragen een borg bij aankomst. Borg betekend dat je een bedrag bij het inchecken moet betalen als zekerheid voor het hotel dat je je kamer/appartement weer netjes achter laat. Je krijgt je borg in principe gewoon weer terug als je uitcheckt. Als echter blijkt dat er spullen missen of kapot zijn in je kamer/appartement, of als je ernstige overlast hebt veroorzaakt, mag de hotelier de borg inhouden. Deze beslissing is van de hotelier en hebben wij helaas geen invloed op. Op onze website staat bij de accommodatie info vermeld hoeveel de borg (circa) bedraagt. Het kan zijn dat de hotelier de hoogte van de borg heeft gewijzigd door bijvoorbeeld vele overlast, hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. Als wij dit van te voren weten informeren we je hier uiteraard over. De algemene regel is: als je de accommodatie netjes achter laat en geen overlast veroorzaakt, krijg je uiteraard je borg gewoon weer terug bij je vertrek en is er niets aan de hand.

Zowel accommodatieverschaffers als GOfun hebben het recht om gasten die ernstige overlast veroorzaken, na waarschuwing, de toegang tot de accommodatie te ontzeggen of uit te sluiten van verdere deelname aan de reis. Gasten die voor overlast zorgen, hebben geen recht op restitutie van (een deel van) de reissom. Voor eventueel wangedrag en overlast die andere gasten veroorzaken kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld.

GOfun reisleiding

Hoe weet ik wie mijn reisleid(st)er is?

Jouw reisleid(st)er staat jou op te wachten op het vliegveld of bij jouw uitstapplaats van de busreis. Bij aankomst op bestemming ontmoet je dus direct jouw reisleiding! Op het infobord in jouw accommodatie staat ook vermeld wie jouw reisleiding is en wat hun telefoonnummers zijn. Onze reisleiding is 24/7 bereikbaar. Wil je vast weten wie jouw reisleiding is? Je kunt op onze bestemmingspagina’s op Facebook de teamfoto’s vinden (voorbeeld: GOfun Mallorca).

Wat doet de reisleid(st)er voor mij?

De reisleiding van GOfun is er om jouw vakantie onvergetelijk te maken! Ze zorgen dat je wordt opgevangen op het vliegveld of bij je uitstapplaats van de bus, ze geven je een infomeeting waarin alles wordt verteld over je bestemming en alles wat er te doen is, ze zijn er om samen met jou de vetste feesten en coolste activiteiten af te gaan en zijn er uiteraard als je een vraag of probleem hebt. Onze reisleiding zal er alles aan doen om jouw vakantie goed te laten verlopen. Is er iets, kun je dit ook ten alle tijden met onze reisleiding overleggen. Verder gaan jullie natuurlijk een groot feest maken samen!

Waar kan ik een partypakket, festivalpas of andere activiteiten boeken?

De vetste feesten en activiteiten boek je uiteraard bij jouw GOfun reisleiding op bestemming! Zij weten precies wat je echt niet mag missen. Alle info over partypakketten vind je hier: http://www.gofun.nl/partypakket. Deze zomer ook zeker niet te missen is de Under the Sun Festivalpas, waarmee je verzekerd bent van 3 hele vette feesten! Check meer info hier: http://www.underthesun.nl/. Je kunt jouw festivalpas aanschaffen op bestemming bij jouw GOfun reisleiding. Heb je al een partypakket geboekt en wil je nog activiteiten bijboeken? Schuif dan even aan bij het borreluurtje van de reisleiding en ze regelen het voor jou! Have fun!

Na de reis

Ik heb een klacht, wat nu?

Mocht je op bestemming zijn en een klacht hebben, meldt dit dan direct bij de receptie van de accommodatie en bij de GOfun reisleiding. Is dit niet mogelijk binnen 24 uur? neem dan contact op met ons kantoor in Nederland. Klachten die niet op bestemming zijn gemeld en waar geen klachtenformulier voor is ingevuld, kunnen wij niet meer in behandeling nemen.

Wordt jouw klacht ter plaatsen niet bevredigend opgelost? Dan is het van groot belang om ter plaatsen een klachtenformulier in te vullen zodat je deze bij thuiskomt kenbaar kunt maken. De klacht met bijgevoegde motivatie kun je tot twee maanden na terugkomst, schriftelijk of per mail indienen. Ons mailadres is info@gofun.nl , het postadres is als volgt: Afdeling Clientenservice, postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp.

Waar kan ik het schadeformulier van de verzekering vinden?

Wanneer je tijdens je vakantie schade hebt opgelopen, kun je hiervoor contact opnemen met de verstrekker van jouw reis- en/of annuleringsverzekering.

Heb je een reis- en/of annuleringsverzekering bij GOfun afgesloten, dan lopen deze via Unigarant. Het polisnummer bij Unigarant is het reserveringsnummer van GOfun. Je vind het schadeformulier hier: http://images.corendon.nl/NL/saf.pdf. Deze kun je vervolgens mailen naar schade@corendon.nl zodat je aanvraag in behandeling wordt genomen.