Veelgestelde vragen

Mijn boeking

Mijn GOfun

Via mijn.gofun.nl kun je inloggen met je 7-cijferig reserveringsnummer en je achternaam. Hier kun je gegevens aanpassen en alle details van de reis bekijken. Tevens kun je hier vanaf twee weken voor vertrek, mits de betaling voldaan is, de tickets en hotelvouchers downloaden.

Wanneer is mijn boeking definitief?

De boeking is definitief wanneer je onder de kassabon op ‘boek deze reis’ klikt, alle gegevens invult, eventuele verzekeringen bijboekt, de algemene voorwaarden accepteert en in de laatste stap nogmaals op ‘boek jouw vakantie’ klikt. Tot 72 uur na het maken van de boeking kan de reis kosteloos worden omgeboekt naar een andere accommodatie en/of bestemming. Binnen 6 weken voor vertrek is de reis direct definitief.

Hoe kan ik een (deel)annulering doorgeven of een persoon bijboeken?

Een (deel)annulering en/of een persoon bijboeken kan alleen door de hoofdboeker aan ons worden doorgegeven. De hoofdboeker kan dit via chat, WhatsApp, telefonisch of per mail aan ons doorgeven. Medereizigers kunnen geen (deel)annulering en/of personen bijboeken. Zorg ervoor dat je het reserveringsnummer bij de hand hebt, dit zorgt voor een snelle en makkelijke afhandeling.

Hoe kan ik een wijziging doorgeven voor een naam of geboortedatum?

Een wijziging van een naam en/of geboortedatum kan worden doorgevoerd via mijn.gofun.nl. Met je 7-cijferig reserveringsnummer en achternaam bekijk je de reservering. Je reserveringsnummer vind je op de bevestiging/factuur die je per e-mail van ons hebt ontvangen.

Algemene voorwaarden

GOfun is aangesloten bij de ANVR. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en van de informatie daarover. Daarnaast is GOfun lid van SGR en het Calamiteitenfonds. Hieronder vind je meer informatie over de ANVR en SGR.

ANVR en Gofun Voorwaarden

De ANVR Reisvoorwaarden zijn sinds 1 april 2016 geldig en tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond. De belangrijkste wijzigingen betreffen de betalings- en annuleringsvoorwaarden. Deze worden sinds 1 april 2016 door iedere touroperator zelf ingevuld en vind je terug in de GOfun voorwaarden.

Tijdens het maken van de boeking worden de algemene voorwaarden nogmaals getoond. Hier kun je aangeven dat je de voorwaarden hebt gelezen.

SGR – Stichting Garantiefonds Reisgelden

Gofun is aangesloten bij de SGR.

Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is het vooruitbetaalde bedrag terug te krijgen als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen.

Wanneer dit tijdens de reis gebeurt, wordt er zorg gedragen voor de terugreis.

Voor meer informatie, bekijk de website www.sgr.nl

Calamiteitenfonds

GOfun is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen.

Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat je als consument deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:

Je (een deel van) je reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren; je de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij vervroegd moeten repatriëren.

Voor meer informatie, bekijk de website www.sgr.nl

Reis- en annuleringsverzekering

De voorwaarden van de reis- en annuleringsverzekering kun je via de volgende links downloaden.

Annuleringsverzekering

De vakantie vroegtijdig moeten afbreken? Download het schadeformulier, vul deze in en verstuur hem naar schade@corendon.nl

Reisverzekering

Schade opgelopen tijdens de vakantie? Download het schadeformulier, vul deze in en verstuurd hem naar schade@unigarant.nl

Betaling

Hoe kan ik mijn reis betalen?

De betaling is altijd in twee delen, het eerste deel is de aanbetaling en is 30% van het totaalbedrag, exclusief de eventueel afgesloten verzekeringen. Voor het betalen van de aanbetaling heb je tot 10 dagen na het maken van de boeking de tijd. Voor het restantbedrag heb je tot 6 weken voor vertrek de tijd om het te betalen.

Bij het niet tijdig betalen van de reissom zijn wij genoodzaakt de boeking tegen kosten te annuleren, deze kosten inclusief de eventueel afgesloten verzekering dienen alsnog betaald te worden.

Heb je al een reserveringsnummer? Betalen kan super handig via de volgende link: http://www.gofun.nl/PaymentForm.aspx .

Valt je vakantie binnen 6 weken voor vertrek? Dan dien je het volledige bedrag in één keer te voldoen.

Nadat je de volledige reissom betaald hebt, ontvang je van ons ongeveer 15 dagen voor vertrek de vlucht- en hotelvouchers per e-mail.

Vervoer

Vliegreis: Wordt er voor mij ook transfer geregeld vanaf het vliegveld naar mijn hotel/appartement en terug?

GOfun biedt volledig verzorgde pakketreizen aan naar onze partybestemmingen. Dit betekent dat jouw reis inclusief vlucht, accommodatie en transfer is. Je kunt je op de luchthaven melden bij onze reisleiding die je staat op te wachten. Zij vertellen je in welke bus je kunt stappen en brengen je naar de accommodatie. 24 uur voor vertrek hangt in jouw accommodatie een lijst op het infobord van GOfun met het tijdstip waarop je wordt opgehaald voor je terugreis.

Mijn vliegtijden zijn gewijzigd, mag dat?

Vluchttijden kunnen inderdaad wijzigen. Soms in jouw voordeel en soms helaas niet. De vluchttijden en -routes van chartermaatschappijen worden, zoals ook op de boekingsbevestiging aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen. Zelfs na ontvangst van de vliegtickets of de reisdocumenten. Je ontvangt de reisbescheiden met de actuele vluchttijden ongeveer 15 dagen voor vertrek. Daarnaast kun je voor de actuele vluchttijden inloggen via www.mijn.gofun.nl. Vanaf de dag voor vertrek adviseren wij je de website van de luchthaven van vertrek of teletekst in de gaten te houden voor eventuele wijzigingen op het laatste moment.

Kan ik online inchecken voor mijn vlucht?

De meeste luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om online in te checken.

Corendon (Dutch) Airlines

Indien je met Corendon (Dutch) Airlines vliegt kun je vanaf 48 uur voor vertrek online inchecken en de boardingpasses printen. Online inchecken kan via de website fly.corendon.com. Let op: Het is niet mogelijk om online in te checken voor vluchten met een tussenlanding. Tevens is het niet mogelijk om voor de terugreis online in te checken. Dit kan alleen bij de balie op de luchthaven.

Transavia

Bij Transavia kun je vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek online inchecken. Dit kan met je 7-cijferig reserveringsnummer van GOfun. Online inchecken kan via de website www.transavia.nl

BH Airlines

Bij BH Airlines is het niet mogelijk om online in te checken. Dit kan bij de desbetreffende balies op de luchthaven.

Brussels Airlines

Bij Brussels Airlines is het mogelijk om vanaf 24 uur voor vertrek online in te checken. Dit kan via de website van de luchtvaartmaatschappij. Je kunt hier inchecken met je 7-cijferig reserveringsnummer, deze staat op de factuur/bevestiging.

Is ruimbagage bij de prijs inbegrepen?

Kijk voor alle informatie over ruimbagage op de pagina ‘bagage en reisdocumenten.’

Busreizen

Busreis: Waar kunnen wij opstappen?

De standaard opstapplaats is Maastricht, voor een kleine meerprijs (€10,- per persoon) kun je er voor kiezen om op te stappen in Amsterdam, Houten, Zwolle of Eindhoven. Let op: Er wordt alleen vanaf de opstapplaats Zwolle gereden mits hier voldoende animo voor is. Mocht het niet zo zijn, dan word je gevraagd om van een andere opstapplaats gebruik te maken. Het adres van de opstapplaats en tijd vind je op onze pagina ‘busreizen informatie’.

Busreis: Mag ik eten en (alcoholische) dranken meenemen in de bus?

Tijdens de gezellige busreis wil je natuurlijk wel iets te eten en te drinken mee hebben. Het is uiteraard toegestaan om voor eigen gebruik wat eten of drinken mee te nemen. Alcoholische dranken zijn echter niet toegestaan.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

In de bus mag een handtas van maximaal 5 kilo worden meegenomen. Onderin de bus mag één tas/koffer van 20 kilo worden meegenomen. Let op: Ruimbagage mag uit maximaal 1 stuk bestaan. Extra kilo’s of bagagestukken kunnen niet worden bijgekocht.

De accommodatie

Kunnen wij met een grote groep in een appartement?

Op sommige bestemmingen bieden wij appartementen aan waar je met maximaal 8 personen in kunt verblijven. Echter zijn deze zeer geliefd en dan ook snel uitverkocht. Uiteraard kunnen we je altijd helpen om jouw reis en kamerindeling samen te stellen. Twijfel niet en vul het groepsformulier onder aan de pagina in. Dan gaat ons team op zoek naar een geschikte vakantie voor jou en je vrienden!

Mocht je met een grote groep toch in meerdere appartementen verblijven, kunnen we de preferentie ’kamers naast elkaar’ voor jullie in de boeking verwerken. Een preferentie is een voorkeur en kan niet gegarandeerd worden door de accommodatie.

Hoe werkt het met borg betalen?

De meeste accommodaties vragen een borg bij aankomst. Borg betekent dat je een bedrag bij het inchecken moet betalen als zekerheid voor het hotel dat je je kamer/appartement weer netjes achter laat. Je krijgt je borg in principe gewoon weer terug als je uitcheckt. Als echter blijkt dat er spullen missen of kapot zijn in je kamer/appartement, of als je ernstige overlast hebt veroorzaakt, mag de hotelier de borg inhouden. Deze beslissing is van de hotelier en daar hebben wij helaas geen invloed op. Op onze website staat bij de accommodatie info vermeld hoeveel de borg (circa) bedraagt. Het kan zijn dat de hotelier de hoogte van de borg heeft gewijzigd door bijvoorbeeld veel overlast, hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. Als wij dit van te voren weten informeren we je hier uiteraard over. De algemene regel is: als je de accommodatie netjes achter laat en geen overlast veroorzaakt, krijg je uiteraard je borg gewoon weer terug bij je vertrek en is er niets aan de hand.

Zowel accommodatieverschaffers als GOfun hebben het recht om gasten die ernstige overlast veroorzaken, na waarschuwing, de toegang tot de accommodatie te ontzeggen of uit te sluiten van verdere deelname aan de reis. Gasten die voor overlast zorgen, hebben geen recht op restitutie van (een deel van) de reissom. Voor eventueel wangedrag en overlast die andere gasten veroorzaken kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld. Zie de GOfun voorwaarden voor de huisregels van de accommodatie.

GOfun reisleiding

Hoe weet ik wie mijn reisleid(st)er is?

De reisleid(st)er staat je op te wachten op het vliegveld of bij de uitstapplaats van de busreis. Bij aankomst op bestemming ontmoet je dus direct je reisleiding! Op het infobord in je accommodatie staat ook vermeld wie je reisleiding is en wat de telefoonnummers zijn. Onze reisleiding is 24/7 bereikbaar. Nieuwsgierig naar jouw reisleiding? Je kunt op onze bestemmingspagina’s op Facebook alvast de teamfoto’s vinden (voorbeeld: GOfun Mallorca).

Wat doet de reisleid(st)er voor mij?

De reisleiding van GOfun is er om jouw vakantie onvergetelijk te maken! Ze zorgen dat je wordt opgevangen op het vliegveld of bij je uitstapplaats van de bus, ze geven je een infomeeting waarin alles wordt verteld over je bestemming en alles wat er te doen is, ze zijn er om samen met jou de vetste feesten en coolste activiteiten af te gaan en zijn er uiteraard als je een vraag of probleem hebt. Onze reisleiding zal er alles aan doen om je vakantie goed te laten verlopen. Als er iets is kun je dit ook te allen tijde met onze reisleiding overleggen. Verder gaan jullie er natuurlijk een groot feest van maken samen!

Waar kan ik een partypakket, festivalpas of andere activiteiten boeken?

De vetste feesten en activiteiten boek je uiteraard bij jouw GOfun reisleiding op bestemming! Zij weten precies wat je echt niet mag missen. Alle info over partypakketten vind je hier: http://www.underthesun.nl/. Je kunt je festivalpas aanschaffen op bestemming bij jouw GOfun reisleiding. Heb je al een partypakket geboekt en wil je nog activiteiten bijboeken? Schuif dan even aan bij het borreluurtje van de reisleiding en ze regelen het voor jou! Have fun!

Na de reis

Ik heb een klacht, wat nu?

Mocht je op bestemming zijn en een klacht hebben, meld dit dan direct bij de receptie van de accommodatie en bij de GOfun reisleiding. Is dit niet mogelijk binnen 24 uur? Neem dan contact op met ons kantoor in Nederland. Klachten die niet op bestemming zijn gemeld en waar geen klachtenformulier voor is ingevuld, kunnen wij niet in behandeling nemen.

Wordt jouw klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost? Dan is het van groot belang om ter plaatse een klachtenformulier in te vullen zodat je deze bij thuiskomt kenbaar kunt maken. De klacht met bijgevoegde motivatie kun je tot twee maanden na terugkomst, schriftelijk of per mail indienen. Ons e-mailadres is klantenservice@gofun.nl, het postadres is: Afdeling Clientenservice, postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp.

Waar kan ik het schadeformulier van de verzekering vinden?

Wanneer je tijdens je vakantie schade hebt opgelopen, kun je hiervoor contact opnemen met de verstrekker van jouw reis- en/of annuleringsverzekering.

Heb je een reis- en/of annuleringsverzekering bij GOfun afgesloten, dan lopen deze via Unigarant. Het polisnummer bij Unigarant is het reserveringsnummer van GOfun. Je vindt het schadeformulier onder het kopje ‘reis- en annuleringsverzekering’ bovenaan deze pagina.